Blondinbella är ett kapitel för sig själv...

Jag tror inte att det finns en enda bloggare som fått ta mer mer skit än Blondinbella och mycket kan jag tycka att hon förtjänar, kanske tycker jag det för att hon representerar mycket av det jag avskyr. Här har vi en tjej som går sista året på gymaniset. Hon jobbar extra på en advokatfirma. Hon äger aktiekbolaget Blondinbella AB. Hon har en kille från Ö-vik som heter Nisse. Hon är politiskt aktiv i MUF.

Mykcte av mitt hat för Blondinbella grundar sig i att hon sänder signaler till yngre bloggare som jag inte tycker är okej. Hennes budskap är kort och gott att överkonsumtion är bra, ju finare och dyrare saker du har ju bättre är det och slutligen så tjänar hon pengar på att prata om vissa produkter på hennes blogg. Är det ok?

I mina ögon är det inte det. I mina ögon är det avskyvärt att konsumerar saker för konsumerandets skull. fan man handlar väl saker för ett behov inte behovet att bara ha dem, eller?
Jag vill sticka ut hakan här också, jag menar att Blondinbella inte sär särkilt intelligent heller. De gånger man sett henne på tv i olika debattprogram så ger hon åtminstone skenet av att vara väldigt styrd av andra människor och verkar heller inte veta särskilt mycket själv. Hennes retorik är fruktansvärd och hennes åsiskter behöver jag inte ens kommentera. Min tes om Blondinbella är att hennes blogg säkert kommer fortsätta att locka besökare men varje besökare bör samtidigt veta att varje sekund spenderad på bloggen är ett förlorat ögonblick du aldrig får tillbaka. 

Kommentarer

Spotta din tanke;)

Namn:
Återbesök?

E-postadress: (Syns inte)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0