Fan, vilken konstig dag

Ja, den här dagen har haft en underlig känsla omkring sig, helt klart. Jag har pendlat mellan skratt och tårar hela dagen känns det som, väldans udda tycker jag.
Efter att vi kom hem från Mjölby har tiden nästan stannat, så har det åtminstone kännts, jag vet inte alls, känner mig mest förvirrad. Hela söndagen har haft känslan av lördag, vilket är jätte konstigt för fredagen känndes precis som en lördag, nu är jag ännu mer förvirrad, ni ser, man ska inte tänka för mycket, blir liksom bara fel.

Jag har färgat håret idag. De som känner mig vet att jag får ryck ibland, men nu var det ett tag sedan jag färgade skalpen. Den här gågngen var det mer eller mindre en nödvändighet, inget bull shit alltså utan en ren överlevnads reaktion. Jag är ju "bara" 26 år och i morse upptäckte jag fyre-fem ställen där det det stack upp gråa hårstrån och är det någon nojja som ag verkligen besitter så är det åldersnojja. Jag fick min 30-års kris när jag fyllde 20 och sedan dess har det bara rullat på, åt fel håll. Detta är naturligtvis fruktansvärt deprimerande speciellt eftersom jag fortfarande ser mig själv som "ung talangfull kille" (kommer nog få fett mycket dissar på den frasen) 

Men jag bifogar en bild av den "nya" Lappalainen;)



Jag ser väl inte ut som världesn partyprisse men i verkligheten är jag ju det;)

En annan ironisk grej:

Jag älskar ju hockey, det är säkert inget chockerande med just detta men min iaktagelse känns lite lustig. För nån månad sen fick Malmö Redhawks kicka sju anställda från sin kansli, tuffa tider tänkte man, inget mer med det...tills idag. Då visar det sig att Redhwaks Vd har shoppat upp 70 lök och dessutom snott ytterligare grejer från sponsorer för 30 lök, han har erkänt och titulerar sig numer för Mats the Shopoholic, vilken jävla snubbe. Han stod i tv och beklgade sig för sämre tider för Redhawks och beklagade att de anställda fick och så är han källan till det problemet, nackskott.

Måste bara posta lite bilder som är så jävla fina, fatta att man är stolt över sina tjejer (och grabb förstås) *s*

   

I morgon, eller idag, väntar ett möte med Kvinnofrid i Mjölby. Det var för få på förra mötet så det hela ska tas om, lite drygt men viktigt.
Btw, skriv på den här listan, kallas för säkerhetsnålen och det är en kampanj som jobbar för att få ett slut på mäns våld mot kvinnor, skit viktigt.

Nä, nu ska jag kila i säng, blir en lång dag i morgon, ska försöka hitta en dammsugare också:)




Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , , , ,

Kommentarer

Spotta din tanke;)

Namn:
Återbesök?

E-postadress: (Syns inte)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0