Jag ska aldrig...

...bli en bitter människa som sitter i ett hörn av ett rum och dricker litervis med rödvin och beklagar mig över andra människors misslyckanden, det är mitt största mardröm. Det är kanske just därför jag givit upp alkoholen för gott, just för att mina barn ska slippa ha en förälder som anklgara dem för sina egna misslyckanden, vad bet ga... Jag kanske bara är väldigt överkänslig men när det kommer till mig och min familj så vill jag själv bestämma vad som gäller, inte fan vill jag att någon utomstående säger hur saker och ting skall skötas i vår familj?

Nej, huvaligen.... ska bli skönt att åka hem, ser faktiskt fram emot att få vara vuxen igen för hur man än vrider och vänder på saker när man besöker sina föräldrar så är det så att man likförbannat blir deras "lille son" igen, man förlorara alla vuxna mandat och blir behandlad som man vore barn. Saker som är självklara på hemmaplan som hur vi gör i vår familj, hur vi uppfostrara Isabella osv har inget mandat här utan nu ska det göras enligt "DEN GAMLA FINSKA SKOLAN" som mormor i Varkaus gjorde på fyrtiotalet... Nä, nu vill jag bara åka hem och vara hemma ett tag, jag tror att deras planerade besök i vår då "den lille" ska födas blir en ganska bra period att vara i från varandra, jag kan sträcka mig till att ringa när morsan fyller år i Mars men annars får de nog vara.

Däremot kan man inte annat älska lilla pappa. han gör allt för oss när vi som bäst behöver det och de består i moraliskt stöd när det som mest behövs, jag vet att jag inte skulle varit vid liv om han inte gett sig fan på att aldrig ge upp hoppet på mig under min tonårstid och några år därefter. Alltså mamma har också varit kung men jag fixar inte hur hon tar varje läge att kritisera alla männsikor, alltså inte bara mig, som hon får. När hon är nykter är hon också helt underbar.

Nu ska jag glida i säng, vi drar typ halv tio härifrån för lite shopping i Sundsvall innan tåger går typ vid tre... På återssenende, antagligen från tåget;)

Kommentarer

Spotta din tanke;)

Namn:
Återbesök?

E-postadress: (Syns inte)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0