Vem väljer vi och varför?

Det här inlägget passar inte dig som har svårt att ta ett sanningens ord.

Jag har funderat lite kring oss som människor och varför vi väljer leva med de människor som vi gör. Jag tror inte att alla människor som lever i parförhållanden är helt överlyckliga med val av partner. Jag tror faktiskt att majoriteten av de människor som lever i ett parförhållande inte lever med just den person tack vare vilkorslös kärlek utan snarare vilkorslös medvetenhet och nästan sjuklig räddsla över att vara ensam. Självklart finns det människor som lever den man älskar, jag tycker exmepelvis att jag gör det men många resonerar nog så att man hellre lever med en människa man klarar av att hantera än att lev i ensamhet.

Kommentera, vad tycker du?

Kommentarer

Spotta din tanke;)

Namn:
Återbesök?

E-postadress: (Syns inte)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0