Det handlar inte om pengar...

Angående detta kring julhandeln. Jag vet inte om jag lurar mig själv men visst har julens mening förändrats sen en annan var barn... Jag har inget emot att människor handlar julklappar i måttliga mängder men de är överkonsumtionen som gör mig ilsken och någonstans tror jag att vi glömmer förmedla det vi borde värdera högst, nämnligen familjen och den tid vi faktiskt fär möjlighet att spendera under den här korta tiden. I min familj är utspridda i olika delar i landet och även utomlands så för mig är det verkligen viktigt att få njuta under den här tiden med min familj men de kommer i skymundan för att det ska "tokshoppas" både före och framför allt efter jul i mellandagarna.

Men visst, handla så ögonen trillar ur, det är ju huvudsaken att ni mår bra och som de stod i kommentar jag fick; man gör ju det för att få se glädjen i den tar emot pressenten, då gör man det iaf av rätt andledning men som mina syskonbarn haft under sin barndom är fan inte hälsosamt då de fick typ 40 paket var, det vill jag helst slippa:)

Men om jag nu ska önska mig något i jul så får det bli en vit vinter utan slask och en skön julafton med familjen framför tv:n tillsammans med Lasse Kronér

 

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , ,

Kommentarer
Postat av: Sabina - 16 och mamma

Halloj, kika gärna in på min blogg då jag har frågestund nu (:



Kram!

2008-11-26 @ 15:09:23
URL: http://saabiina.blogg.se/
Postat av: Linda

Jo tackar som frågar, det är fint med mig! hur är det själv? Vilken vinter vi fått, hoppas det finns snö även kring jul!

2008-11-26 @ 16:24:45
URL: http://songbirdie.blogg.se/
Postat av: rox

Nejdå, katungar fäller inte så värst mkt & borstar man dem så är de ingen fara för hårtussar i hörnen hehe :)

2008-11-26 @ 19:59:20
URL: http://rixxi.blogg.se/

Spotta din tanke;)

Namn:
Återbesök?

E-postadress: (Syns inte)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0