Rikard Palm - Vad sysslar killen med?

Så hela den här historien med nyhetsankaret Rikard Palm från Rapport är ganska deprimerande men för den sakens skull inte mindre viktig. Viktig är den för att påvisa hur "klasskillnaderna" är tydliga i Vserige anno 2008. Rikard Pal vägrar alltså att jobba natt som hans chefer vill och då väljer han att sjukskriva sig för att kunna umgås med sin familj.

Jag tycker att hans beteende är tecken på att man behandlar människor olika beroende på status. Säg att Göran 55 som jobbar på "bruket" i Kiruna eller Eva på socialtjänsten i Täby skulle agera på samma sätt så skulle de få "kicken" snabbare än fort. Arbetsgången är ändå så att chefen är tillsatt för att på bästa sätt driva verksamheten och nu anser Palms överordanade att hans ska jobba natt och då ska han det, inte ska han på ege bevåg sjukskriva sig för att han inte får sin vilja igeinom. I mina ögon, oavsett hur mycket jag sätter min familj fraför det mesta, måste Rikard Palm välja om han ska respektera chefens order eller säga upp sig, inget där i mellan. Jag har skrivit en artiekl på ämnet hos Newsmill.

Läs även andra bloggares åsikter om , , ,

Kommentarer
Postat av: Josef Boberg

Jag tror att han helt enkelt föregriper nya <A HREF="http://josefboberg.wordpress.com/2007/12/22/loneslaveriarbetslagen"><strong>LöneSlaveriArbetsLagen</strong></A>, faktiskt... :idea:

Postat av: antonia

åhh vad glad jag blir , att du läser & kommenterar det gör mig glad för heela dagen :) ha det bäst /antonia

2008-11-25 @ 21:00:17
URL: http://antoniiahallin.blogg.se/
Postat av: Daniel

Du har så rätt. Han borde va nöjd att han har ett jobb.

2008-11-25 @ 22:34:49
URL: http://danielfagerholm.webblogg.se/

Spotta din tanke;)

Namn:
Återbesök?

E-postadress: (Syns inte)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0