Kärlek

Vi somnade tidigt här i går, jag antar att det blir så ibland bara men något som är signifikativt med de kvällar jag somnar före tolv är att jag också vaknar väldigt tidigt på morgonen, så också idag.
Klockan är 04:38 och jag KAN inte hitta mina glasögon. Jag sitter här med ett glas C-vitamin och har funderta lite på ordet kärlek. Det är något som kan vara svårt att ta på, vissa förknippar det med något smärtsamt och andra med något underbart, jag antar att det handlar mycket om vart man befinner sig i livet men oavsett så väcker det starka känslor.

Igår när jag var och handlade på Coop här hemma så såg jag en tjej som stod och köade till kassan. Hon hade en liten pin på sig som sa "Kärlek & respekt - Ska det vara så jävla svårt" och jag smålog lite för mig själv medens jag läste den, jag tror dock inte hon fattade riktigt åt vad.
Nu har jag fått lite sömn och lite vakentid sedan jag läste det och jag måste ställa mig samma fråga, ska det vara så jävla svårt, egentligen?
Det borde ju inte vara det, det borde ju vara det det enklaste i världen för att alla kan ställa upp med det. Det kostar inget att vara vissa kärlek för andra människor, kanske tålamod i ibland och eventuellt mer tålamod andra gånger.
Jag vill inte måla upp mig själv som en person som är bättre än någon annan men jag försöker i de allra flesta lägen att tänka på just det här, att kärlek till andra människor inte ska behöva vara så väldans svårt.

Jag vet inte syftet med det här inlägget men det poppade bra upp i min skalle så här på morgonkvisten. Jag uppmanar alla kanske tänka lite extra på det här idag, ge alla du träffar idag lite extra kärlek, det kostar inte en spänn bara lite tid och känner du inte har tiden att ge en annan människa kärlek, ja då kanske det är läge att omprioritera något i ditt liv.

Innan jag ska gå och sova ett par timmar till så vill jag påminna om tävligen som går ut klockan 18 idag, kolla in den här;)

Kommentarer
Postat av: Susan

Kärlek är underbart=)



Ha en fin dag....och tack för dina besök=)

2009-01-11 @ 08:41:55
URL: http://eliottsmamma.blogg.se/

Spotta din tanke;)

Namn:
Återbesök?

E-postadress: (Syns inte)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0