Guiden för "Gravida pappor" Del 2 - The three BIG no no´s

Mitt förra inlägg i den här serien var något av en succé med det undantaget att jag förorade en prenumerant på Bloglovin men det är smällar man får ta;)

Del 2 i den här serien handlar om de tre misstagen du inte bör begå som blivande pappa mot din gravida kvinna, men är samtidigt de tre misstagen du begår och som ofta (läs alltid) leder till fysiskt våld mot dig som man.

Att kvinnorna under sin graviditet får humörsvängningar är ingen hemlighet men på något sätt är vi alltid oförberedda när de inträffar och VARJE gång agerar vi lika korkat. Oftast handlar det om samma saker, att vi upplever att vi får bära det tunga lastet, ungefär samma syndrom som när vi män blir sjuka, då är vi döende:)

Så här kommer då tre saker som ALDRIG ska säga i ett gräl (eller ens på skämt) under graviditeten men som antagligen kommer sippa ut ändå:

- Älskling, har du gått upp i vikt? (vikt byts ofta ut till tjockis, knubbis, ja ni fattar)
Det här grabbar, förtjänar ett ordentligt kok stryk. Inte ens på skoj och jag har på skämt (naturligtvis) sagt detta till min sambo och jag letar fortfarande efter mitt nyckelben:) 

- Du kan väl hämta ditt eget godis, är vill inget jävla hotell det här.
Alltså, jag har personligen testat den här och du behöver ingen univeristetsutbildning för att fatta att du korkad om du ens tänker den här frågan tyst.

Den sista punkten är inge fras eller uttalande bara ett gott råd. Ibland kan det vara kul att retas men när det gäller gravida kvinnor bör du fundera fyra gånger för dig själv om det är värt att uppleva tre sekunders lycka för att i timmar (ibland dagar)  behöva försöka "make it up" på ett bra sätt, oftast eller alltid är svaret NEJ NEJ NEJ!!! Du vill inte reta upp en gravid kvinna i onödan, det är verkligen "A big no no"

Så efter att ha skrivit ner dessa punkter så är det inte svårt att förstå att mna uppfattas som en röv men man försöker ju vara än bättre männsika varje dag. Och grabbar, glöm inte att dessa arga, irriterande, krävande och missnöjda kvinnor faktiskt bär på våra söner och döttrar:)
 

Kommentarer
Postat av: Carina

Jag blir fortfarande ledsen och arg på min sambo om han frågar om jag har gått upp i vikt eller kallar mig tjockis (även om det är på skämt)! Men det blev så klart MYCKET värre under graviditeten, för övrigt så kom han nog ganska lindrigt undan efter vad jag har hör från andra kvinnor!

2009-01-05 @ 20:46:59
URL: http://wimsmommy.blogg.se/
Postat av: ♡ GucciMama ♡

Kul med en pappa-blogg som oväxling:-)

2009-01-05 @ 21:40:49
URL: http://guccimama.blogg.se/
Postat av: Agnieszka

hihi..bra skrivet!!!!!

Kolla in min tävling som jag har i bloggen just nu....

2009-01-05 @ 21:56:54
URL: http://agnieszka.blogg.se/
Postat av: Barnens Hjältar

:-)



En man som förstått!!!



fembarnsmamma

2009-01-05 @ 22:53:20
URL: http://barnenshjaltar.blogg.se/
Postat av: Blondiie

du skriver jättebra! hahaha fortsätt så så har du en ny läsare=P

2009-01-05 @ 22:54:51
URL: http://blondiies.blogg.se/
Postat av: FREIJAS MAMMA - Caroline.

Jag tror jag ska försöka skicka in min sambo och glutta här... de kan han behöva om de skulle bli fler barn : )

2009-01-06 @ 00:39:47
URL: http://freijasmamma.blogg.se/

Spotta din tanke;)

Namn:
Återbesök?

E-postadress: (Syns inte)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0