Hockeykväll

Jaha ja, ännu en måndag och ännu ett hockeykväll har passerat.

Jag tycker att det är skönt att se att mitt Modo vaknat till liv och att man fortsätter satsa på unga spelare som Jens Westin, Thomas Enström och natruligtvis Viktor Hedman.

Att utöka elitserien till 14 lag är på tiden. Storklubbar som leksan och Malmö kanske ser sin chans här men jag tror att klubbar som Borås, Troja/Ljugby och Björklöven har större chans att nå Elitserien, men man ska inte gå och tro att detta som fenomen kommer lyfta ligan. För Elitserien ska kunna vara med och konkuera i en liga som exempelvis Champions Leauge måste man övertyga Hockeligan och IIHF att gå ner till 26x60m:s rinkar, annars finns det inget hopp europeisk hockey.

Jag skulle vilja se att Niklas Wikegård fick en kreativ uppgift hos Hockeyligan eller Svenska hockeyförbundet eller kanske Internationell hockeyförbundet.

Jag tror att Cam och Chris Abbot kommer att sticka till NHL om de fortsätter i det här tempot, vilka killar:)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0