Lattefarsan delar ut en snyting

Det här inlägget kommer resultera i att jag förlorar en massa läsare men då får det vara så.

Jag var inne på Bloglovin idag i en av "spotarna" hade Duracellmamman en tävling och jag gillar en del tävlingar så jag kollade upp det och trodde inte mina ögon. Hon hade som krav för att delta i tävlingen att man under två veckor ska besöka hennes blogg och kommentera henne, dessutom måste man vara prenumerant av hennes blogg via Bloglovin för att i huvudtaget ha en chans, sen ska man dessutom berätta vad hennes gubbe har skrivit i ett inlägg. Jag fattar att hennes gubbe precis börjat blogga och vill ha läsare och hon försöker hjälpa till men vilka sjuka regler. Sen ska hon tydligen välja mellan de 15 bloggare som besökt hennes sida mest, ja jag säger då det. 
Är man så fruktansvärt orolig för att ingen ska följa hennes blogg att man hitta på sådana regler, ja då kanske man borde ägna sig åt adra saker än att blogga för att få sitt bekräftelsebehov. Att hon hade missat att det varit årsskifte är ju bara en bisak som gör det hela så mycket roligare.

Nej jag hoppas verkligen att hennes "kupp" inte fungerar och hennes "läsare" ser igenom det här, beklagligt vore det annars. Man måste ju ställa sig frågan om varför man i huvudtaget bloggar när man försöker sig på sånt?

Kommentarer
Postat av: Harry

haha alla medel är tillåtna i krig och bloggning ;D å du är medveten om att du själv ger henne läsare genom att länka till henne va :P

2009-01-14 @ 15:27:01
URL: http://saandis.blogg.se/
Postat av: Malin

Bra där att stå för sina åsikter!

2009-01-14 @ 16:24:09
URL: http://moolin.se
Postat av: Daniel

hehe skrattar. Vem fasen skulle göra sig det besväret?

Skulle aldrig falla mej in att jag ens skulle be mina läsare sätta mej på bloglovin.. Pinsamt för hennes del. Jisses.

2009-01-14 @ 16:46:56
URL: http://danielfagerholm.webblogg.se/
Postat av: mezzie

oj då... jag skriver mest för egen del sen att det finns de som läser och gillar det man skriver är ju bara ett plus i kanten ;-)



Dåligt bloggande har det varit,

men i ett par dagar har lusten inte infunnit sig.

Men hoppas den kommer tillbaka :-)



Hoppas du haft en bra dag hittills?

2009-01-14 @ 16:47:52
URL: http://angeloflove.blogg.se/
Postat av: malin

Jag läste också det!! Vart helt chockad :O

Fattar inte hur man ens kan tänka tanken, men den ena är desperatare än den andra.

2009-01-14 @ 17:50:32
URL: http://alicesmamma.blogg.se/
Postat av: Duracellmamman

Hej!

Tråkigt att du ser tävlingen så :-(



Tidigare hade jag inga krav på mina tävlingar, vilket tyvärr resulterade i tok mycket spamkommentarer och vinnaren brukade som regel bli någon som inte var en av mina trogna läsare. För att gynna dem, dvs de som läser min blogg, har jag bloglovin som ett krav.



Det här är första gången man behövde svara på en fråga, av en anledning. Vinstens värde är så hög, och vi har en skattemyndighet som reglerar, dvs kräver att vinnaren ska ha åstakommit något för att vinna, för att påsåvis slippa betala skatt på den.



I annat fall hade vinnaren fått göra det, och nej, många av mina läsare har en begränsad ekonomi, 200-300 kr är mycket pengar för dem.



Hade däremot vinsten varit helt sponsrad hade jag istället kunnat haft en fråga ifrån kameraföretaget. I det här fallet fick jag bara köpa in den till ett subventionerat pris.



Och på punkten att vara aktiv, är ytterligare en som gynnar för de trogna. De är dem jag belönar, dvs dem som jag vill se som vinnare, som ett tack för att de troget läser min blogg, många sedan 2006 då jag startade.



Annonsen du pratar om på bloglovin vet jag tyvärr inget om :-(



Hade jag varit ute efter att fiska nya läsare, hade jag gjort som alla andra, dvs krävt att de länkade tävlingen vidare i sin blogg;-D



Ett koncept som jag personligen aldrig skulle ta in hos mig.



Fast hade du varit en trogen läsare, hade jag inte ens behövt förklara det här för dig. För då hade du kännt mig några gram bättre, en att dra sådana här slutsatser;-D



Fortsatt trevlig kväll!!



kramis

2009-01-14 @ 22:07:39
URL: http://duracellmamman.se

Spotta din tanke;)

Namn:
Återbesök?

E-postadress: (Syns inte)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0