Kanada till final mot Sverige

Kanada tog sig till final, ganska väntat även om det även satt hårt inne här också. Tavarese spelade en avgörande roll som väntat, han blir livsfarlig i finalen och han måste plockas bort fysiskt av exempelvis Hedman. Det bästa vore om man gick in i första bytet och bara klockade honom, kanske inte för hela matchen utan bara för att markera att han inte kommer få det lätt och för att sätta igång publiken. Sverige är underdogs och det är då vi är som bäst.

Wikegård sa i går på sin blogg att han tycket Hedman gjorde en bra match, jämfört med vad? Jämfört med hans kompetens eller hans turnering som helhet? Jag är långt i från nöjd med Hedman men de är bara ett reslutat av att jag VET att han är så mycket bättre. Jag tror att finalen avgör vem som går först i draften i sommar. Upp till bevis, Hedman.

Kommentarer
Postat av: Kenneth

Ja det flyter på ganska bra nu. Jag tippade oss 6:a före säsongen och klarar vi det är jag mer än nöjd.

Blir spännande att se hur det går ikväll borta mot färjestad. 3 ordinarie backar borta!!



Hoppas att Modo rycker upp sig och börjar vinna igen!!!

Jag tycker om när det går bra för alla norrlandslagen !!

2009-01-08 @ 18:24:01
URL: http://kenasblandning.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0