Årskrönika?

När man glider runt bland bloggar och tittar på tv så kryllar det av årskrönikor och jag tänkte inte vara sämre jag. Mitt liv har de senaste året förändrats en del, jag vet inte om man kan kalla det för att man slutligen blivit vuxen eller vad det handlar om men jag tror att förändringen är till det bättre, så här kommer min krönika, månad för månad, som jag själv minns det.

Januari - April
Jag bestämmer mig att göra mig av med det hotell som jag och Camilla tog över i september året innan. Camilla flyttar tillbaka till Östergötland och jag blir kvar för att reda upp alla saker innan kosan ska styras mot Östergötland. jag insåg att jag inte är gjord av samma materialsom mina egna föräldrar som orkade jobba 18 timmar varje dag och även ha en familj på sidan. Jag vill spendera mer tid med familjen och jobba mindre.
Jag fortsätter jobba med hotellet men det är sjunkande besöksantal och jag slår igen portarna. Jag sitter hemma mest och saknar min egen familj son nu bor i Mjölby. Jag enagerar mig mer politiskt för att inte deppa ihop fullständigt. Att vara i från sin familj så här länge är jobbigt, jobbigt.
Mamma fyller 60 år och hon väljer att inte fira den, lite bevikelse men hon får en resa till Spanien av mina syskon och min idé och handpenning för en sparesa går om intet. Pappa åker till Umeå för att genomföra ett ingrepp på universitets sjukhuset, hans hjärta blir sämre sämre men ingreppet verkar funka bra, han börjar må bättre.
 4/4, äntligen får jag se min dotter och min älskade sambo igen. Nu bor i i mjölby men vill flytta till en större lägenhet och inoffciellt börjar letandet. Jag har olika ströjobb för att hålla oss på ytan.

Maj - Augusti

Sommaren börjar närma sig och vi njuter av sommaren i lilla Mjölby med små instick i Linköping. Vi gör inte så mycket under sommaren utan spenderar den tillsammans och bar försöker bygga på vår familj. I juni fyller Isabella  år och vi firar den tillsammans med Isabellas farfar, låtsasfarmor, gammel farfar, gammel farmor, Farbror Oskar och en härlig tårta, Isabella mår prima. I Juli fyller Camilla 21 år och vi firar den på samma ställe som Isabellas födelsedag. I Augusti börjar grejer hända, vi får reda på att vi är gravida, jag fyller 26 år och vi hittar en lägenhet att flytta till.

September - December
När vi flyttade från Västernorrland där vi hade hotellet så flyttar vi lätt, vi tar inte med oss möbler vilket underlättar flytten till Skänninge, där vi nu bor. Flytten går den 15 spetember och under hela hlsten köper vi upp ett nytt hem som är vårat tillsammans. Jag får kompensation som jag gått miste om och vi köper ny dator. Vi gör om den nya bebisens rum, målar om och lägger snygg nalle puh-bård i rummet. Köper ny säng och vagn till bebisen. Nu känns det som om vi är en riktig familj. Jag får kontakt med mina föräldrar och vi spenderar en vecka hos dem i Västernorrland. Mycket uppskattat från båda håll. Vi firar vår första jul ihop och förhoppningsvis ett nytt år också och vi väntar med spänning på bebisen som förväntas den 12 april.

Slutsats
Året har vari omvälvande på många sätt och även om de första fyra månderna var extra tunga så känns som om vi äntligen hittat egan rutiner, lärt oss fira och tillsammans och infört nya traditioner. Jag vet att årskrönikan inte är mycket att hänga i julgranen men jag minns inte mer:)

Kommentarer
Postat av: Malin

Va roligt att få läsa om ditt år sådär, nu är vi ju snart bästisar!



Jag vill gärna höra mer om hotellet?:D

2008-12-28 @ 23:14:17
URL: http://moolin.se
Postat av: Malin

:)

Nyårsmaten är det bästa med hela nyåret :D

2008-12-28 @ 23:31:14
URL: http://moolin.se

Spotta din tanke;)

Namn:
Återbesök?

E-postadress: (Syns inte)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0