Dolly Parton är väldigt smart

Jag är väldigt imponerad av kvinnor som tar sig fram i ett ganska mansdominerat samhälle, jag tycker det är coolt, kanske för att jag innerst inne är en kvinna eller för att jag inte tål stora delar av den testosteronpumpade samhället, välj själv. Vad föranleder detta då?
Jo, jag satt precis och tittade på SVT och Dolly Parton-konserten som rullat mest hela kvällen. Jag blir imponerad för att hon under så lång tid varit medveten om vad som säljer, en underbar röst (skulle kunna rimma här men jag avstår) och ett par silikonimplantat. Det vore rent av korkat att påstå att Partons talang inte hade spelat någon roll men det vore också dumt att påstå att hennes bröst inte har en del i framgången, oavsett vilket så är det en smart kvinna, hon var den första, någon gång på 60-talet som fattade att stora bröst funkar på män. Hon opererade sig och resultatet av det ingreppet plus hennes fantatsiska förmåga att skriva hits som "I will always love you" och "9 to 5" har resulterat i lång karriär som bara blir bättre och bättre ju äldre hon blir. Av den här anledningen blir jag vansinnig när Blondinbella av alla jämförs med den intelligens Dolyy hade på 60-talet. Det finns inget i det BB gör som ingen av oss ksulle klara, vi gör det ju dagligen, med skillnaden att vi skriver intressanta bloggar, men att påstå att alla kan göra det Dolly Parton är en kraftig överdrift.

I mina ögon är BB en hemsk person eftersom hon inte verkar fatta att det kanske bara är en blogg för henne som inbrigar en inkomst men för vissa (ganska många) tonåringar (både killar och tjejer) så är hennes blogg en jävla bibel, dvs att det som hon skriver blir någon typ av sanning för dess läsare och det gör mig orolig. Jag vet inte om jag vill se fler, främst tjejer då, som utvecklas till kopior av åkomman Blondinbella.

Hur lyckas man börja skriva en hyllning till fantastiska Dolly Parton för att sedan ägna 70% av inlägget till Blondinbella, ni ser hon är fullständigt kvävande. 

Kommentarer

Spotta din tanke;)

Namn:
Återbesök?

E-postadress: (Syns inte)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0