Hungerstrejk i 36 dagar - för barnens rättigheter

Det kanske låter jätteradikalt men så illa är dte inte. Jag har länge funderat kring det här med barn och deras rättigheter. I Sverige har barnen ganska starka rättigheter men trots det så läser vi nästan dagligen om barn som far illa på ett eller annat sätt så vad kan man göra?
Ja, man kan försöka uppmärksamma frågan och kanske skänka en slant och det är precis vad jag tänker göra. Jag ska from midnatt starta en hungerstrejk i förmån för barnens rättigheter och för vajre dag som hungerstrejken pågår skänker jag 38 kr, dvs min cigarettbudget. Så de närmsta 36 dagarna kommer jag endast dricka vatten och kaffe och när hungerstrejken är över (den 31 januari kl 23:59) så ska jag då skänka 1444 kr (om jag inte räknat helt fel) till någon organisation som arbetar för barnens rättigheter, just nu känns BRIS som ett hett alternativ men jag ska läsa på under denna period och beslutar efter den 1 februari vart pengarna ska gå.

Naturligtvis ska jag dokumentera allt här på bloggen;)

Kommentarer
Postat av: Pink Winter | Bebis i April

Det borde finnas mer människor som du.

Tänker alltid på andras bästa före ditt eget.



Älskar och stöttar dig i vått och torrt ♥

2008-12-26 @ 17:18:19
URL: http://pinkwinter.blogg.se/
Postat av: Malin

Du är alltså seriöst?



Gudars va jag beundrar dig!

2008-12-26 @ 18:11:01
URL: http://moolin.se
Postat av: Agnieszka

Jättebra av dig! Borde finnas fler som dig!

kramar

2008-12-26 @ 20:00:50
URL: http://agnieszka.blogg.se/

Spotta din tanke;)

Namn:
Återbesök?

E-postadress: (Syns inte)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0