Man önskar man fick en ny chans

Det är nu 6 år sedan jag avslutade min kockutbildning med inriktning sjö. Sedan den dagen har jag knappt jobbat i ett kök, bortsett från små gästspel men nu har suget att slava för en skitlön i ett kök kommit tillbaka, ett problem har dock uppstått och det är att jag endast minns fragment av de jag lärde mig för länge sen. Jag önskar man kunde få en ny chans men de är svårt, tyvärr. Att göra mat på hemmapaln är ju inga problem och att göra mat åt släkt och vänner är inte heller något problem men så pass mycket självdistans har jag att jag vet att jag inte har något att göra i ett restaurangkök. Jag ska nu försöka ta reda om jag kanske kan komma in på en KY-utbildning så jag får möjligheten att fräsha upp mitt minne eller kanske göra praktik på en lunchrestaurang så att man kan ta sig tillbaka in i köket.

Jag tyckte, då när det begav sig, att man matades med jobb i köket under utbildningen så när man väl var klar (eller vad man ska kalla det) så var man helt enkelt så trött på det och nu är kunskapen som bortblåst, kanske är det så att man inte riktigt vet vad man vill göra som 16-åring?

Men jag är en envis rackare och nu ska jag fanimej in i köket nigen även om jag måste börja som diskare på en pizzeria någonstans på vischan...

Kommentarer

Spotta din tanke;)

Namn:
Återbesök?

E-postadress: (Syns inte)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0