Hur f-n ska man klara av julen?

God morgon mina vänner. Jag har suttit och funderat kring det här med julen. Jag har alltid hatat julen, redan som barn hade jag svårt för det och hela tiden har det varit samma grej som retat upp mig, allt detta j-vla julhandlande. Jag har liksom aldrig fattat grejen och ännu värre blir det när man får barn själv har jag märkt, då är det som om föräldrarna börjar jämföra antalet paket med varnadra, sjukt beteende helt enkelt.
Än värre blir det när man har det krasst ekonomsikt som vi har det just nu när jag är arbetslös men man kan ändå inte undvika julrushen, det vore ju tjänstefel. Jag gillar julen om vi talar om allt pyntade och saker för genrellt välmående men det jag inte fixar är konsumtionshysterin, men vem fan är jag att förneka vår dotter att få julklappar som alla andra barn, eller har jag den rätten?

Idag vakande jag inte förän strax efter nio, efter en skön dusch och servering av frukost på sängen åt Camilla så sitter jag här. Jag ska nu sätta mig och läsa tidningen, diska lite, tänkte damma av dammsugaren lite och sen försöka blogga lite till:) På återseende:)



  Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , ,

Kommentarer
Postat av: Mezzie

Jaa julen är en stressframkallad tid :-S

Och jag förösker verkligen lära mina barn att det är inte vad man får i julklapp som betyder mest utan gemenskapen och det mysiga som julen egentligen är!

Men självklart känns det igen vem har fått mest och dyrast i år?!

Men de tÄR inte värdet eller ens julklapparna som räknas!



kRam

2008-11-26 @ 13:18:34
URL: http://missmommy.blogg.se/
Postat av: Lina

hihi javisst är den söt? :)



kan hålla med dig ang julhysterin, fast samtidigt är jag nog "likadan" jag.. älskar att handla saker att ge bort, för att se "mottagarens" glada ansikte! :) Sen kvittar det ju dock om grejen man köpt var dyr eller inte, hemmagjord eller vad som..



Jag Älskar julen och allt som hör till. Julgran, paket, julskinka, massa julbak och pyssel! :D



Nehepp, nu måste jag kila.. ska åka och hämta hem vår stora busa från dagis.



Hoj! :)

2008-11-26 @ 13:32:17
URL: http://ninninusens.blogg.se/

Spotta din tanke;)

Namn:
Återbesök?

E-postadress: (Syns inte)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0