God morgon...

Jag snart på väg mot detta efterlängtade seminarium om "Mäns våld mot kvinnor och barn". Som organisations sekreterare (som för övrigt är ett ett alldeles för långt ord) känns som om vårt påverkansarbete gentemot vår egen kommun har gett resultat, även om de aldrig skulle erkänna det.
Problematiken kring mäns våld mot framför allt kvinnor har de senaste åren gjort dramatiska ökningar, senast statistiken pekar mot en höjning på ca 30% i Östergötland, samtidigt förminska insatserna, inte bara hos polisen utan också hos kommunerna, just därför kommer det här seminariet i precis rätt ögonblivk.

Det är alltid ett sant nöje att lyssna till Tina Olby från Motala Kvinnojour, jag gjorde det för några veckor sedan i Skänninge och får nu chansen igen. Tina Olby har en stor erfernhet av våldproblematiken som är ovärderlig och även om jobbar ur en annan aspekt än vi gör som kan jag inte understryka nog hur viktigt det är att vi drar nytta av hennes kunskapsbank.

Nej, nu måste jag rusa för att hinna med bussen. Jag har inte ens en aning om vart Lagmansskolan ligger

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , ,

Kommentarer

Spotta din tanke;)

Namn:
Återbesök?

E-postadress: (Syns inte)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0