Tuff vecka väntar och vad tänkte han egentligen?

Jag sitter här och tittar i min kalender inför kommande vecka och det ser tufft ut, måste jag medge...

I morgon måndag har jag och Camilla hand om föräldraträffen på församlingshemmet mellan 9-12, vi har bakat och ska göra mackor i morgon.
På tisdag har jag hela dagen uppbokad med Kvinnofrid, något av en viktig vecka i den bemärkelsen och sen avslutningsvis är det sopplunch med div efterarbete.
På onsdag är jag ledig men hoppas kunna boka in ett viktigt möte just på denna dag och torsdagen blir extremt intressant. Då ska jag på ett seminarium i Mjölby om mäns våld mot kvinnor och barn. Kul men tuff vecka.

Jag satt för en stund sedan och tittade lite på kalla fakta som handlade om skolmassakern i Kauhajokki.
Två saker slår mig.
1. Svenska journalisters uttal av finska namn och orter är tragisk och på gränsen till irriterande
2. De är många gissningar av förståerliga skäl när något sånt här inträffar men någonstans glömmer man att de handlar om en ung man som mådde sjukt dåligt och att det han gjorde måste reflerkteras med detta.
Han beskrivs som en person som hatade männsikor och någonstans kan jag också tro att han gjorde det men jag skulle också vilja träffa en sådan människa som per defintion hatar människor.

Nu ska jag gå och glutta en bit på tv....

Kommentarer

Spotta din tanke;)

Namn:
Återbesök?

E-postadress: (Syns inte)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0