Bloglovin är ett fenomen eller kanske en epidemi

Jag slumrade till på soffan och oj vad det bar skönt, jag ska försöka komma i säng i hyfsad tid ikväll men tänker ändå försöka hinna med ännu ett nattligt videoinlägg på den andra bloggen.

En intressant notering; Jag gnällde lite på fenomenet med Bloglovin och fick en väldans massa kommentarer, både ris och ros, och vips hade jag fått tre nya prenumeranter. det var ju inte riktigt det som var tanken men jag blev väldans glad, men det är ju fortfarande inte det som är poängen.

Så här är det för mig;
Min blogg är mitt eget "ingenmansland", här kan jag tycka, tänka och agera som jag själv vill. Här kan jag uttrycka glädje, sorg, lättnad och alla andra känslor som kan vara jobbigt att få ut i "verkligheten", sen är det självklart så att internet är ett forum som inte särskilt subjektivt och man får därmed också räkna med att det ALLTID kommer finnas människor som irriterar sig över ens åsikter, men jag reglerar vad jag vill notera och godkänna eller ignorera och radera.
Vissa dagar skriver man mycket och andra dagar mindre, vissa inlägga är positiva och andra mindre glada, precis som livet ter sig i "verkligeheten" men jag skulle aldrig tillåta mig själv att låta någon annan diktera hurvida det jag skriver är okej eller inte, den som anser att jag inte skriver i deras smak har möjligheten att välja, valet står alltid upp till dig som läsare, hurvida du vill veta vad jag tycker och tänker, vill du inte det då är ddet ju bara att kila vidare. Jag skulle personligen aldrig börja läsa och kommentera en blogg som jag ogillar eller för att jag ogillar personen, det är att slösa med värdefull tid, tid som jag istället kan lägga på min underbara familj eller rent av på mig själv.

De som jag har på min Bloglovin är bloggar som jag verkligen gillar, de flesta är sköna mammor som är frispråkiga och som jag i månt och mycket delar värderingar med, sen håller man kanske med om allt men det är sällan man gör det med alla. Sen finns det en och annan som inte är mammor/pappor, vissa är gaybloggar som kan vara roliga att läsa, speciellt finska bögar är roliga, sen hittar man alltid guldkorn som är svåra att kategorisera som också skänker ljus i min vardag.

Oj, det blev ett väldigt aggresivt inlägg men det var skönt att få lätta lite på trycket;)

Kommentarer
Postat av: malin

Bra skrivet, jag hoppas inte du tog min kommentar som en "illa" :( För det var inte menat så.

Även om det kanske lät som så, så var det absolut inte menat så!

2009-01-13 @ 21:35:29
URL: http://alicesmamma.blogg.se/
Postat av: Pia - mamma med mera

Läste att du skrev nåt om bloglovin och det är ju precis så det är. Man är borta en kvart typ och sen tar det 2 veckor att beta av alla nya inlägg.... så jag ska göra som du.. sortera ut dom allra bästa!!



Ser att du är online, har ett tips på en gripande blogg. Singelpappan, länken finns i min blogg som vintage retro prinsessa tipsade om.. vilket gripande öde.... ha det gott!

2009-01-13 @ 22:52:51
URL: http://www.pia.sakerochting.se
Postat av: Emilie Asplund

Hahaha, ja ovanligt va? ;) hahaha!

2009-01-13 @ 23:08:42
URL: http://emilieasplund.blogg.se/
Postat av: Pia - mamma med mera

Hej, nej guud det har jag inte sett.... har inte tänkt på det på det sättet ens... tyckte bara att det var så tragiskt med hans fru o bebis o dotter... men det har du nog rätt i... huvva! nej sånt gillar inte jag heller.... tror du att han gör det medvetet eller är han i nåt slags "chockstadie" för då kan man ju göra väldigt mycket konstiga saker... eller vad tror du? / Pia

2009-01-13 @ 23:27:34
URL: http://www.pia.sakerochting.se

Spotta din tanke;)

Namn:
Återbesök?

E-postadress: (Syns inte)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0