Fighten vid grönsaksdisken

Så nu är vi hemma igen efter ha varit på Coop och handlat. Jag kan säga det en gång att jag inte gillar att handla alls, speciellt inte när det är packat med människor som defintitvt inte har något annat planerat för dagen än just att handla och tar väldigt god tid på sig. Var det någon som kände en vass ironi i mitt "röstläge"?

Som idag, ett tydligt exempel på hur man inte ska bete sig för att komma överräns med mig. Jag stod i grönsaksdisken för att jag skulle hitta grejer till Camillas tonfisksallad, den är skit god men that´s beside the point, så står där en kvinna som säkert inte nått pensionsåldern ännu men uppenbarligen har för mycket tid över i sitt liv. Hon står där och klämmer på grukorna när jag kommer dit, så jag tänker med ett leende att jag inte ska stressa henne så jag bärjar med det andra jag behöver och kommer tillbaka efter 8 minuter och vem står där och klämmer och känner på grukorna ännu?
Ja, men jag höll på gå i taket men fortsätter och le. Hon ser att jag har händerna fulla med varor och säger "så du har hittat allt nu!" och jag säger med ett leende "ja, nästan allt nu saknas bara gurkorna" och man inbillar sig att detta ska få fart på tanten men icke, hon fortästter och klämma på gurkorna. Finns något jag hatar så är det att bete mig som en man, dvs otrevligt utan stil och finess en mitt tålamod röt och jag ställde mig bakom henne, in med en arm under hennes egen arm och bara greppade en gurka och gick.

Ja, det var kanske inte så snyggt, men va fan jag försöker sluta röka och vore inte allt annat en sådan prövning så hade jag säkerligen inte brytt mig.

Den sista tiden har bloggat kort och tråkigt, har varit lite nere och då finns inte inspirationen där men jag ska bättra mig;)

Kommentarer
Postat av: Malin

Jag är precis likadan som du! Jag är trevlig tills vattnet rinner över. Fast jag hade nog sagt något i stil med, du får ursäkta mig, men nu tänker jag ta en gurka här för jag har liiiite bråttom. God Fortsättning på dig! Sen hade jag sprungit fortare än snabbast :D

2009-01-02 @ 12:37:16
URL: http://moolin.se
Postat av: FREIJAS MAMMA - Caroline.

Jag bor ganska nära Boden ;P

2009-01-02 @ 13:12:40
URL: http://freijasmamma.blogg.se/
Postat av: Carolina

Tack tack :)

2009-01-02 @ 14:15:17
URL: http://carolina1979.blogg.se/
Postat av: Agnieszka

Ush för sånna tanter som inte fattar och kan flytta sig lite så man iaf kan vara 2 och ta det man vill.....

kramar

2009-01-02 @ 19:51:28
URL: http://agnieszka.blogg.se/
Postat av: Mezzie

Du är förlåten för dåligt bloggande..... för nu garvar jag så jag storknar min sambo måtte tro jag är typ knäpp?

Hahahha.... MEN än en gång jag beundrar dej att du slutat att röka!!

Själv kavlar jag upp ärmarna på söndag och tar min sedvanliga My own time-ensam-på-balkongen-och-njuter-av-förhoppningsvis-min-SISTA-pinne...

2009-01-02 @ 21:39:26
URL: http://angeloflove.blogg.se/

Spotta din tanke;)

Namn:
Återbesök?

E-postadress: (Syns inte)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0